Bir Roma & Floransa Gezisi…

Kasımda aşk başkadır dedik ve geçen hafta Roma & Floransa gezisi yaptık. Tabi ki Pegasus’un indirimli biletlerinden istifade ettik de dönüşümüzde hoş şeyler yaşatmadılar. Ayrıca Euro’nun bu insafsız yükselişi de çok can sıkıcı olabiliyor. Paris, Viyana gibi şehirlerden sonra bir nebze daha ucuz olan Roma’da da paramızın değersizliği bizi zor durumda bırakmadı değil…

Gelelim gezi kısmısına… Her gezi meraklısı gibi gitmeden gezilecek yerleri çıkarıp, hepsini gezemedik. Ama gariptir gezemediğimiz yerlere çok üzülmedik, çünkü alternatifleri muazzamdı. Bir başka klişe ise nerelerde ne yapılır, ne yenilir tarzı yazılar okudum bol bol. Hemen hemen hepsinde zaten aynı yerler öneriliyordu ama bir kaçında tek olan ve bizim de keşfettiğimiz yerler oldu. Klasik Baffetto’da pizza, Pastifico’da makarna filan yemek dışında diğer hazineler de çok güzeldi. Bunlardan ilki kesinlikle Panino Divino. Vatikan’a çok yakın olan bu sandviç mekanı çok ufak ama inanılmaz güzel. Çok eğlenceli iki abimiz işletiyor burayı. Çok taze malzemeler ve uygun fiyatları. Bence Vatikan ziyaretinizden önce veya sonra uğramalısınız.

Roma için ikinci mekan belki biraz bilinen bir yer olabilir ama Est! Est! Est! – Pizzeria Ricci. Tam bir esnaf lokantası. Mekan dekoru muhtemelen açıldığı gibi bırakılmış. Masalar filan eski, Baffetto’nun bir sınıf üstü gibi. Babalarının resmi kasanın üstünde. İtalyan yaşlı çiftler filan çok içeride. Klasik turistik mekanlardan uzak bir havası var. Normalde pizzacı mekan ama makarnaları da çok lezzetli. Kesinlikle gidin derim.

Bir diğer mekan ise biraz daha bilinen Cantina a Cucina. Baffetto’nun hemen yanı denebilir. Baya kalabalık, sıra oluyor. Çok içerlere girmeyin havasız baya. İlk girişteki masalar süper. İç dekor filan çok tatlı, fiyatlar pahalı değil. Garsonlar çok iyi. Tiramususu normalden biraz daha farklı ve çok güzel. Biz lazanya yedik, çok başarılıydı.

Bir diğer alternatif biraz daha pahalı ve turistik olmasına rağmen önereceğim Hostaria Pantheon. Pantheon’a sırtınızı verince sağ köşede kalan mekan. Burada sadece kahve içsenizde olur keze o meydanda devamlı bir atraksiyon var. Hem Pantheon’un heybetini izleyebilir, hem de fonda çok güzel müzikler de dinleyebilirsiniz. Dinlenmek için güzel bir alternatif. Biz yemedik ama ıstakozlu bir makarnası var, herkes ondan sipariş ediyordu.

Floransa içinse klasik Gusta Pizza dışında alternatif olarak Yellow Bar çok başarılıydı. Makarna yemeğe gittik ama pizzalarda çok güzel gözüküyordu. Açıkçası deniz mahsüllü risottoyu tavsiye ederim. Akşam yemek yerleri için saçma sapan bir yere gittik, bunun yerine tekrar buraya gelmek çok mantıklı olurmuş. Bu arada hanım çok sevmediği için ben gidemedim ama Piazza della Signoria’da replika heykellerinin orada bir sokak var, oradaki şarkütericiler muazzam gözüküyordu. İçimde kaldı resmen.

Gezilmesi gereken yerlere gelirsek klasik yerler dışında kesinlikle görmeniz gereken bir kaç yer var. Bir tanesi San Giovanni de’ Fiorentini Kilisesi. Ponte Sant’Angelo’dan geçip kendisini gördük. Zaten çıkışından gözüküyor. Biraz ufakça ama içi baya güzel bir kilise. Buraya çok yakın ve Barok mimarısının ilk örneklerinden olan Parrocchia Santa Maria in Vallicella nam-ı değer Chiesa Nuova. İçerisinde orijinali Vatikan müzesine götürülmüş Caravaggio eseri var. Giriş ücretsiz, içeride bilgi veren ses kayıtları da mevcut. Buradan çıkıp biraz daha Vittorio Emanuele II caddesinden ilerlemeye devam edince son görme tavsiyem Sant’Andrea della Valle Kilisesine ulaşabilirsiniz. Özellikle tavan muazzam. Girişe ayna koymuşlar oradan daha rahat inceleyebiliyorsunuz. Bir yerden sonra boynunuz fazla ağrıyor yukarı bakmaktan çünkü. Aynı şekilde burada da ücretsiz sesli anlatım cihazı mevcut. Bu tip yerlere turlar götürüyor mu bilmiyorum ama görülmesi gereken yerlerden olduğuna eminim.

Alışveriş kısmına gelirse, Roma merkezdeki tek Adidas kapanmış ve Footlocker dışında Adidas satan yok. Biraz garip değil mi? Üstüne orada eski sezon olan ürünler burada yeni sezon olarak satılıyor. Zaten Euro’nun durumu bu haldeyken oradan bir şey almanıza gerek yok, Türkiye’de daha makul fiyatlar. Parfümlerde ise durum çok daha karlı…

Her yurtdışı dönüşü aynı dilekleri diliyoruz ama olmuyor. Euro düşse her şey daha güzel olmaz mıydı?